(TRENDING) WAJIB SHARE UNTUK ORANG YANG KITA SAYANG ‘Elakkan Guna Kaedah Buang Gout Macam Ni. Jangkitan Kuman Akan Merebak’ ! – Doktor Pakar

loading...

‘Elakkan Guna Kaedah Buang Gout Macam Ni. Jangkitan Kuman Akan Merebak’ ! – Doktor Pakar

Rawatan Gouty Arthritis dan Septic Arthritis 2 orang rakan doktor saya telah men-tag nama saya pada video klip Rawatan Penyakit Gout yang dikatakan sebagai Teknik Rawatan Gout oleh Ibnu Sina (dikenali sebagai Avicenna di dunia Barat).
Video tersebut memaparkan cecair berwarna putih dan merah keluar mengalir melalui satu bukaan luka bersaiz dalam 1cm.
Dalam video tersebut, perawat yang tidak bersarung tangan, telah menekan dan mengurut dari pelbagai penjuru bagi mengeluarkan cecair tersebut.  
Saya perlu menjalankan kewajipan saya menerangkan perkara ini dari sudut pandangan Rawatan di hospital. Gouty arthritis (atau lebih mudah disebut sebagai Gout sahaja oleh masyarakat kita) terjadi akibat masalah metabolism Purine dalam badan manusia yang menyebabkan pengumpulan Asid Urik.
Asid urik yang berlebihan boleh membentuk Kristal Urate dan berkumpul di dalam sendi terutamanya sendi ibu jari kaki, buku lali dan kadangkala sendi lutut boleh menyebabkan kesakitan akibat keradangan & kapsul sendi yang menegang (capsule distension).
Bagi pesakit Gout Kronik, ia boleh membentuk benjolan pada kulit yang kami sebut sebagai tophi. Hablur kristal ini berwarna keputihan seperti kapur.
loading...

0 Response to "(TRENDING) WAJIB SHARE UNTUK ORANG YANG KITA SAYANG ‘Elakkan Guna Kaedah Buang Gout Macam Ni. Jangkitan Kuman Akan Merebak’ ! – Doktor Pakar"

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close