(VIRAL) Luahan Hati Safiey Ilias Tidak Redha Kini Menjadi Pondan Kembali Dikutuk Dan Selanjutnyaa Disini....

loading...


Nama Safiey Ilias kini kembali viral kerana dikatakan tidak lagi mengikut jalan dakwah. Hal ini disahkan sendiri oleh Safiey Ilias. Berikut luahan Safiey Ilias


Kali ni menulis panjang lagi . Maafkan saya sekali lagi jika posting ini menganggu . Terima kasih kepada semua yg beri nasihat dan beri kata2 pandangan . Terima kasih juga kpd semua yg mendoakan . Terima kasih juga yg inbox/PM/DM/surat cinta mahupun whatsapp . Semua yg anda cakap betul tidak sekali saya nafikan .
.
Tp saya tetap dgn keputusan saya . Berilah saya ruang untuk berhijrah secara perlahan-lahan sehingga saya benar2 mampu berubah secara total berjanggut bermisai , sado & sasa , macho dan segala2nya yg ada pada lelaki sejati . Smpailah satu tahap saya temui istiqomah . Sebab saya takut nk jadi baik . Saya takut org fikir saya baik . Saya takut nak expose hal2 dakwah apatah ibadah , saya takut jika anda expect TOO MUCH drpd saya . Biarlah hal peribadi & urusan saya antara saya & Allah sahaja yg tahu .
.
Kenapa ? Saya dh terlalu penat . Nanti org hentam . Nanti org cakap mcm2 . Nanti org request itu ini . Nanti org manipulasi . Jadi saya nak org faham saya ambil masa semua ni untuk berhijrah secara total . Jiwa saya koyak dan penat . Jiwa saya sentiasa berkecamuk . Smpaikan saya solat menangis depan Allah pun saya masih tak tenteram bila ujian kunjung tiba tak henti henti . Ujian yg banyaknya dtg drpd manusia .
.
Berilah saya nafas . Berilah saya ruang . Berilah saya masa . Berilah saya bergerak sendiri merencana perjalanan hidup saya . Ini FASA . Fasa diremukkan hati oleh Allah sekali lagi kemudian merangkak menangis mencari Dia kembali . Saya masih tahu halal dan haram . Biarlah selepas ini status FB saya cuma dipenuhi status bisnes & diari saya seperti dulu sejak saya buka akaun FB ini . Saya tak nak bercakap pasal dakwah dan agama dah sebab saya bukan orang yg layak lagi . Saya takut kena hentam .
.
Andai saya posing comel2 seakan wanita , ampunkan saya . Beri saya masa untuk dapat posing seperti ayah , adik & abg anda . Andai penulisan saya laser selepas ini , ampunkan saya . Semuanya kelemahan mulut saya yg kdg2 tak dapat nak kawal emosi . Jiwa muda kan . Andai terjumpa saya di luar dan tidak menepati ciri2 berpakaian mahupun beperwatakan lelaki yg anda suka , ampunkan saya . Andai saya masih tidak berjanggut bermisai , ampunkan saya juga . Jawapan saya mudah sahaja , anggap saya belum berhijrah dan masih yg lama .
.
Saya tak nak uolls kata saya baik . Biarlah selepas ini , org nampak saya yg jahat2 sahaja . Saya akan "YA" kan semuanya . Saya tak nak dikaitkan dengan hijrah lagi sebab saya sendiri masih memperbaiki diri menuju perubahan secara total .
.
Saya sentiasa lapar akan hidayah Allah dan Allah berkali kali hancurkan hati saya sampai saya menangis teresaknya . Saya yakin kenapa Allah membolak balikkan hati saya . Sebab sebelum ini saya yakin saya tidak akan menjadi yg lama . Saya mungkin sudah merasa sombong akan iman diri . Namun , Allah bijak dengan memberi ujian sehingga hati saya dibolakkan . Sekarang saya faham betapa saya lemah dan perlukan Allah sentiasa .
.
Saya suka jatuh berkali-kali , saya suka jika hati kecil ini ada keinginan kembali yg lama , saya suka jika diri ini berbuat dosa , sebab ini lah saya manusia yg pendosa , yg sentiasa nak kan hidayah dan pengampunan Allah . Mungkin ini adalah FASA sahaja . FASA kepada penghijrahan secara total suatu hari nanti .
.
Pisahkan saya dengan bisnes . Saya tak nak dikaitkan berhijrah kerana bisnes . Anggap sahaja saya belum berhijrah jadi anda tak layak nak kaitkan saya dengan apa2 dah . Maafkan saya . Dan BERHENTI mengharapkan too much drpd saya .
.
Jgn risau . X adalah saya pakai perempuan 24 jam . Kalau sekali sekala nampak saya di luar sana memakai blause perempuan , maafkan saya . Beri saya masa . Kdg2 rindu juga .
.
Doakan saya .
loading...

0 Response to "(VIRAL) Luahan Hati Safiey Ilias Tidak Redha Kini Menjadi Pondan Kembali Dikutuk Dan Selanjutnyaa Disini...."

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close